Ultimele subiecte
Conversie document in PDF
Pentru diverse optiuni legate de utilizarea .pdf-urilor puteti folosi sit-ul gratuit de mai jos:
http://smallpdf.com/
Propunere programa concursuri de fizica
Pagina 1 din 1
Propunere programa concursuri de fizica
Asa dupa cum colegii nostri profesori de fizica stiu, d-nul inspector general Sorin Trocaru din cadrul Ministerului Educatiei si Cercetarii Stiintifice ne-a trimis o propunere de programa pentru concursurile de fizica ce urmeaza a fi imbunatatita. Mai jos aveti posibilitatea sa accesati un .pdf pe care l-am realizat dupa documentul Word respectiv:
https://drive.google.com/file/d/0BzThpaSSr8kjMjJhVWs0dzAwN1U/view?usp=sharing
Mi se pare o idee foarte buna si deja am inteles ca unele judete au facut propuneri foarte constructive. Cred ca o responsabilitate mare in acest sens o au profesorii care elaboreaza subiecte pentru a putea exista o egalitate de sanse, macar la nivel teoretic, intre elevii pasionati de fizica din diversele zone ale tarii.
1. Ar fi de dorit sa se mentioneze explicit toate temele suplimentare care trebuie parcurse si care nu au nici o legatura cu programa actuala in vigoare. De exemplu la clasa a 11-a s-au dat curent probleme cu momente de inertie, teorema lui Steiner si alte asemenea cunostinte, dar notiunile de cinematica si dinamica a solidului rigid nu figureaza nici macar ca teme facultative in programa de liceu. Este drept ca s-ar putea verifica astfel capacitatea elevilor de a opera cu cunostinte la prima vedere, dar e foarte posibil ca unii sa aiba deja aceste lucruri bine puse la punct si nu din proprie initiativa...
2. Ar fi bine de asemenea ca si temele la limita programelor respective sa fie mentionate (de exemplu la optica: formulele dioptrului sferic, notiunea de obiect virtual, sisteme afocale etc. sau la mecanica: aruncarea pe orizontala si pe oblica, proprietatile centrului de masa si exemplele ar putea continua).
3. Cred ca ar fi bine ca sa existe si o rezolvare a problemelor cu cunostinte elementare de matematica la nivelul clasei respective, nu doar cu calcul diferential si integral. De asemenea nu stiu daca dopajul cu multe formule nedemonstrate este benefic elevilor nostri. De exemplu daca nu era in programa de termodinamica prevazuta transformarea politropa, necunoasterea de un elev de clasa a 10-a a formulei lucrului schimbat in aceasta transformare il facea sa piarda un punctaj altminteri relativ usor de obtinut.
Ar mai fi destule de spus, dar ma opresc aici cu speranta ca documentul respectiv va fi completat in continuare si ne va fi un instrument deosebit de util.
https://drive.google.com/file/d/0BzThpaSSr8kjMjJhVWs0dzAwN1U/view?usp=sharing
Mi se pare o idee foarte buna si deja am inteles ca unele judete au facut propuneri foarte constructive. Cred ca o responsabilitate mare in acest sens o au profesorii care elaboreaza subiecte pentru a putea exista o egalitate de sanse, macar la nivel teoretic, intre elevii pasionati de fizica din diversele zone ale tarii.
1. Ar fi de dorit sa se mentioneze explicit toate temele suplimentare care trebuie parcurse si care nu au nici o legatura cu programa actuala in vigoare. De exemplu la clasa a 11-a s-au dat curent probleme cu momente de inertie, teorema lui Steiner si alte asemenea cunostinte, dar notiunile de cinematica si dinamica a solidului rigid nu figureaza nici macar ca teme facultative in programa de liceu. Este drept ca s-ar putea verifica astfel capacitatea elevilor de a opera cu cunostinte la prima vedere, dar e foarte posibil ca unii sa aiba deja aceste lucruri bine puse la punct si nu din proprie initiativa...
2. Ar fi bine de asemenea ca si temele la limita programelor respective sa fie mentionate (de exemplu la optica: formulele dioptrului sferic, notiunea de obiect virtual, sisteme afocale etc. sau la mecanica: aruncarea pe orizontala si pe oblica, proprietatile centrului de masa si exemplele ar putea continua).
3. Cred ca ar fi bine ca sa existe si o rezolvare a problemelor cu cunostinte elementare de matematica la nivelul clasei respective, nu doar cu calcul diferential si integral. De asemenea nu stiu daca dopajul cu multe formule nedemonstrate este benefic elevilor nostri. De exemplu daca nu era in programa de termodinamica prevazuta transformarea politropa, necunoasterea de un elev de clasa a 10-a a formulei lucrului schimbat in aceasta transformare il facea sa piarda un punctaj altminteri relativ usor de obtinut.
Ar mai fi destule de spus, dar ma opresc aici cu speranta ca documentul respectiv va fi completat in continuare si ne va fi un instrument deosebit de util.
Subiecte similare
» Programa pt. olimpiada de fizica 2009/2010
» "Evrika" (2007/2008)
» CONSFATUIRI FIZICA
» Acţiune fizică
» Materiale fizica
» "Evrika" (2007/2008)
» CONSFATUIRI FIZICA
» Acţiune fizică
» Materiale fizica
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Mier Apr 17, 2024 6:49 pm Scris de Admin
» Acțiuni metodice fizică-chimie 2023-2024
Lun Apr 15, 2024 7:24 pm Scris de Admin
» Olimpiada de fizică 2024
Lun Ian 29, 2024 9:05 pm Scris de Admin
» Concursuri și olimpiade 2023-2024
Lun Ian 29, 2024 8:50 pm Scris de Admin
» Concurs național de știință ReCoNnect 2023-2024
Joi Ian 11, 2024 4:51 pm Scris de Admin
» Mast 2023 Călărași
Mar Ian 09, 2024 8:37 pm Scris de Admin
» Flash-player pentru fișiere .swf
Joi Ian 04, 2024 7:40 pm Scris de Admin
» Harta colindelor românești
Lun Ian 01, 2024 11:09 am Scris de Admin
» Tabără fizică & astronomie (ianuarie 2024)
Dum Dec 03, 2023 10:05 pm Scris de Admin