Ultimele subiecte
Consfatuiri 2008 (noutati pt. anul scolar 2008/2009)
Pagina 1 din 1
Consfatuiri 2008 (noutati pt. anul scolar 2008/2009)
ATENTIE SCHIMBARE!!!
Date: Monday, September 8, 2008, 1:10 PM
In atentia directorilor unitatilor de invatamant din judetul Calarasi,
Va rugam sa informati profesorii de fizica din scolile
dumneavoastra ca programul de desfasurare a consfatuirilor profesorilor
de fizica este urmatorul:
- Zona Calarasi si Lehliu: joi, 18 septembrie 2008, ora 15,00. Locul de desfasurare: Grupul Scolar "Danubius" Calarasi;
- Zona Oltenita: marti, 23 septembrie 2008, ora 14,00. Locul de desfasurare: Grup Scolar "Nicolae Balcescu" Oltenita.
Schimbarea a intervenit datorita desfasurarii consfatuirilor
nationale ale inspectorilor de fizica in perioada 13 - 15 septembrie
2008.
Inspector fizica,
profesor Constantin Croitoru
Tematica olimpiada si concursuri (1)
Tematica olimpiada si concursuri (2)
Model planificare
Date: Monday, September 8, 2008, 1:10 PM
In atentia directorilor unitatilor de invatamant din judetul Calarasi,
Va rugam sa informati profesorii de fizica din scolile
dumneavoastra ca programul de desfasurare a consfatuirilor profesorilor
de fizica este urmatorul:
- Zona Calarasi si Lehliu: joi, 18 septembrie 2008, ora 15,00. Locul de desfasurare: Grupul Scolar "Danubius" Calarasi;
- Zona Oltenita: marti, 23 septembrie 2008, ora 14,00. Locul de desfasurare: Grup Scolar "Nicolae Balcescu" Oltenita.
Schimbarea a intervenit datorita desfasurarii consfatuirilor
nationale ale inspectorilor de fizica in perioada 13 - 15 septembrie
2008.
Inspector fizica,
profesor Constantin Croitoru
Tematica olimpiada si concursuri (1)
Tematica olimpiada si concursuri (2)
Model planificare
Proiectarea demersului didactic presupune: 1. lectura personalizată a programelor şcolare; 2. planificarea calendaristică; 3. proiectarea secvenţială (a unităţilor de învăţare sau a lecţiilor) Planificarea calendaristică orientativă În elaborarea planificărilor se recomandă parcurgerea următoarelor etape: - realizarea asocierilor dintre competenţele specifice şi conţinuturi - împărţirea între unităţi de învăţare - stabilirea succesiunii de parcurgere a unităţii de învăţare - alocarea timpului considerat necesar pentru fiecare unitate de învăţare, în concordanţă cu conţinuturile vizate şi competenţele specifice. Planificările pot fi întocmite pornind de la următoarea rubricaţie: Unitatea de învăţământ......... Disciplina................................ Profesor.................................. Clasa / Nr. ore pe săpt./ Anul | ||||||||||
Unităţi de învăţare | Competente specifice | Conţinuturi | Nr. de ore alocate | Săptamâna | Observaţii | |||||
| | | | | | |||||
unde: - la unităţi de învăţare se indică prin titluri (teme) stabilite de către profesor; - la competenţe specifice se trec numerele competenţelor specifice din programa şcolară; - conţinuturile selectate sunt cele extrase din lista de conţinuturi a programei - numărul de ore alocate se stabileşte de către profesor în funcţie de experienţa acestuia şi nivelul de achiziţii ale elevilor clasei. Întreg cuprinsul planificării are valoare orientativă, eventualele modificări determinate de aplicarea efectivă la clasă putând fi consemnate în rubrica Observaţii. O planificare anuală corect întocmită trebuie să acopere integral programa şcolară la nivelul competenţelor şi conţinuturilor. Proiectarea unei unităţi de învăţare Proiectul unei unităţi de învăţare poate fi întocmit pornind de la următoarea rubricaţie: Unitatea de învăţământ......... Disciplina................................ Clasa / Nr. ore pe săpt./ Anul Unitatea de învăţare.............. Nr. de ore alocate................... | ||||||||||
Conţinuturi | Competenţe specifice | Activităti de învăţare | Resurse | Evaluare | | |||||
| | | | | ||||||
unde: - la Conţinuturi apar inclusiv detalieri necesare în explicarea anumitor parcursuri, respectiv în cuplarea lor la baza proprie de cunoaştere a elevilor; - la Competenţe specifice se trec numerele competenţelor specifice din programa şcolară; - Activităţile de învăţare pot fi cele din programa şcolară, completate, modificate sau chiar înlocuite de altele pe care profesorul le consideră adecvate pentru atingerea obiectivelor propuse; - rubrica Resurse cuprinde specificări de timp, de loc, forme de organizare a clasei, mijloace de învăţământ; - la Evaluare se menţionează instrumentele de evaluare aplicate la clasă. Finalul unei unităţi de învăţare presupune evaluare sumativă | ||||||||||
Structura anului şcolar 2008 - 2009 14.07.2008 Ministerul Educaţiei, Cercetării şi Tineretului a stabilit prin ordinul ministrului nr. 4.721/9 iulie 2008, structura anului şcolar 2008-2009. Astfel, cursurile vor începe luni, 15 septembrie 2008 şi se vor încheia, sâmbătă, 13 iunie 2009, însumând 35 de săptămâni de şcoală (172 de zile lucrătoare). Anul şcolar 2008 - 2009 este organizat în două semestre, după cum urmează: semestrul I (luni, 15 septembrie 2008 - vineri, 30 ianuarie 2009), întrerupt de vacanţa de iarnă (sâmbătă, 20 decembrie 2008 - duminică, 4 ianuarie 2009) şi semestrul II (luni, 9 februarie 2009 - vineri, 12 iunie 2009). În primul semestru, în perioada 27 octombrie - 2 noiembrie 2008, clasele din învăţământul primar şi grupele din învăţământul preşcolar sunt în vacanţă, iar în intervalul 31 ianuarie - 8 februarie 2009 este programată vacanţa intersemestrială. Cursurile semestrului al II-lea vor începe luni, 9 februarie 2008 şi vor dura până vineri, 12 iunie 2009. Din data de sâmbătă, 11 aprilie şi până în data de luni, 20 aprilie 2009, elevii vor fi în vacanţa de primăvară. Vacanţa de vară va începe sâmbătă, 13 iunie şi se va termina duminică, 13 septembrie 2009. Prin derogare de la prevederile acestui ordin, au fost stabilite următoarele excepţii: a) pentru clasele a IX-a şi a X-a de la şcoala de arte şi meserii, pentru clasa a XII-a de liceu - filiera tehnologică, ruta directă de calificare şi pentru clasa a XII-a de liceu - filiera tehnologică, ruta directă de calificare şi pentru clasa a XIII-a de liceu - filiera tehnologică, ruta progresivă de calificare, durata cursurilor este de 36 săptămâni (172 de zile lucrătoare). A 36-a săptămână prevăzută de planul cadru va fi alocată instruirii practice pentru dobândirea experienţei în condiţii reale de muncă. Orele prevăzute pentru această săptămână vor fi planificate de fiecare unitate de învăţământ în parte, în funcţie de prevederile contractului/convenţiei de colaborare cu partenerii sociali. b) pentru clasa a XI-a - anul de completare, pentru clasa a XI-a de liceu - filiera tehnologică, ruta directă de calificare şi pentru clasa a XII-a de liceu - filiera tehnologică, ruta progresivă de calificare, durata cursurilor este de 37 de săptămâni, totalizând 182 de zile. Ultimele două săptămâni de cursuri pentru aceste clase, 15-26 iunie 2009, sunt săptămâni de practică. c) pentru învăţământul postliceal (şcoala postliceală şi şcoala de maiştri) durata cursurilor este stabilită prin planurile de învăţământ în vigoare. În semestrul I, tezele se vor susţine, de regulă, până la data de 19 decembrie 2008, iar în semestrul al II-lea până la data de 15 mai 2009. În situaţii deosebite, bine fundamentate, în funcţie de condiţiile climaterice locale speciale şi de specificul şcolii, inspectoratele şcolare pot aproba la cererea conducerii şcolilor, modificări ale structurii anului şcolar. Aprobarea modificării structurii anului şcolar se acordă în condiţiile asigurării numărului de 172 de zile de cursuri, precum şi a posibilităţii ca toţi elevii să participe, fără restricţii, la examenele de bacalaureat şi de absolvire. Calendarul examenului naţional de bacalaureat, al examenelor de absolvire, respectiv de certificare a competenţelor profesionale, precum şi calendarul admiterii în clasa a IX-a, se aprobă prin ordine distincte ale ministrului educaţiei, cercetării şi tineretului. | ||||||||||
Pagina 1 din 1
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum
Lun Sept 09, 2024 7:09 pm Scris de Admin
» In memoriam: Tiberiu Berger
Sam Sept 07, 2024 10:57 pm Scris de Admin
» Invitație "Pământul-planeta albastră"
Mar Iul 09, 2024 11:56 am Scris de Admin
» Canva, un program util pentru elevi și profesori
Joi Mai 09, 2024 8:28 pm Scris de Admin
» Concursul "Florin Vasilescu" 2024 (Călărași)
Mier Apr 17, 2024 6:49 pm Scris de Admin
» Acțiuni metodice fizică-chimie 2023-2024
Lun Apr 15, 2024 7:24 pm Scris de Admin
» Olimpiada de fizică 2024
Lun Ian 29, 2024 9:05 pm Scris de Admin
» Concursuri și olimpiade 2023-2024
Lun Ian 29, 2024 8:50 pm Scris de Admin
» Concurs național de știință ReCoNnect 2023-2024
Joi Ian 11, 2024 4:51 pm Scris de Admin