Să indice dezavantajele ambalării |
Să înţeleagă importanţa termenului de valabilitate al produselor |
Să cerceteze reciclarea produselor şi ambalajelor |
Să argumenteze dezavantajele alimentelor modificate genetic |
Să înţeleagă impactul produselor de larg consum asupra mediului înconjurător |
|
20 Ştiinţa şi soseaua |
Să înţeleagă Primul principiu al lui Newton (Inerţia), frecarea, timpul de reacţie, acceleraţia, siguranţa maşinilor |
Să înţeleagă cauza principală a accidentelor de maşină |
Să cunoască noţiuni despre accesoriile de securitate ale maşinilor |
Să fie în temă cu siguranţa rutieră |
Să calculeze viteza şi acceleraţia |
Să măsoare timpul de reacţie |
Să enumere factorii ce afectează timpul de oprire |
|
21. Noţiuni de genetic |
Să înţeleagă reproducerea umană şi ereditatea |
Să descrie structura şi funcţionarea sistemului reproductor la bărbat şi femeie |
Să cunoască variabilitatea caracterelor omului |
Să descrie rolul genelor şi cromozomilor în transmiterea caracterelor la om |
Să folosească arborii genealogici pentru a determina trăsăturile membrilor familiei |
Să ştie să calculeze după model probabilitatea ca fătul să fie băiat sau fată |
Să utilize grile pentru prezicerea variaţiilor neereditare |
Să descrie ingineria genetică şi implicaţiile sociale |
|
22. Lumină şi culoare |
Să înţeleagă cum este produsă lumina colorată |
Să explice de ce lucrurile sunt colorate |
Să cunoască culorile spectrului |
Să descrie între ce limite pot fi corectate defectele ochiului folosind lentilele |
Să ştie cum vedem culorile şi de ce apare daltonismul |
Să observe cum lumina se propagă în linie dreaptă |
Să investigheze cum sunt realizate anumite culori |
Să prevadă ce culoare se va obţine prin utilizarea diferitelor filtre |
Să verifice cum lentilele deviază lumina pentru a obţine imagini |
Să observe cum se formează imaginile într-o oglindă |
|
23. Ştiinţa criminalistică |
Să înţeleagă rolul ştiinţei în detectarea crimelor |
Să descrie activitatea unui criminalist |
Să înţeleagă cum criminaliştii colectează şi interpretează probele |
Să investigheze crime ipotetice |
Să examineze amprente digitale |
Să utilizeze cromatografia pentru a determina diferite mostre de cerneală |
Să utilizeze indicatori pentru a pune în evidenţă anumite substanţe |
Să investigheze probele utilizând microscopul |
Să înţeleagă probele balistice şi genetice |
Să înţeleagă noţiunile despre absorbţia spectrofotometrică pentru a examina urmele |
Să construiască pe baza probelor un tabel şi să identifice anumite caracteristici |
Să scrie rapoarte criminalistice ipotetice |
|
24 . Abilităţi matematice |
Calcule aritmetice |
Fracţii |
Statistică |
Trigonometrie simplă |
Geometrie simplă |
Logartmi |
Serie aritmetică şi geometric |
Ecuaţii de gradul 2 |
Radacină pătrată şi ridicare la pătrat |