15. Atomi şi molecule |
Să înţeleagă conceptele de atom, moleculă, elemente chimice şi compuşi chimici |
Să explice diferenţa dintre proprietăţile solidelor, lichidelor şi gazelor |
Să ştie să explice că materia este formată din atomi, ioni şi molecule |
Să cunoască denumirea unor molecule |
Să înţeleagă structura unui atom |
Să descrie proprietăţile elementelor şi compuşior chimici |
Să explice diferenţa dintre atomi şi compuşi în termeni de atomi, ioni şi molecule |
Să cunoască primele 20 de elemente şi simbolurile lor din tabelul periodic |
Să ştie date referitoare la chimişti care au descoperit diferite elemente |
Să ştie formula chimică a unor compuşi comuni |
Să scrie ecuaţiile unor reacţii chimice |
|
16. Cicluri în natură |
Să înţeleagă lanţurile şi reţelele trofice |
Să folosească lanţurile trofice pentru a arăta legătura dintre animale şi plante |
Să descrie cum bacteriile şi ciupercile transformă substanţele organice |
Să cunoască diferenţa dintre microorganisme şi descompunători |
Să construiască reţele trofice |
|
17. Alcătuirea materiei |
Să înţeleagă conceptul de tabel periodic şi elemente |
Să revadă teoria particulelor, atomii , moleculele, elementele şi compuşii |
Să înţeleagă legea periodicităţii pe baza căreia a fost alcătuit tabelul periodic |
Să ştie simbolul şi denumrea primelor 20 de elemente chimice |
Să scrie ecuaţii ale unor reacţii simple |
Să cunoască structura de bază a atomilor( protonil, neutroni, electroni) |
Să cunoască metode de obţinere şi utilizarea metalelor precum şi a altor materiale importante |
Să cunoscă noţiunea de aliaj |
|
18. Boli |
Să înţeleagă agenţii patogeni ai infecţiilor şi modul de transmitere |
Să descrie microorganismele patogene |
Să ştie care sunt microorganismele care produc bolile comune |
Să înţeleaagă imunitatea organismului |
Să cunoască evoluţia bolii şi a vaccinului |
Să cunoască rolul antibioticelor |
|
19. Educaţia consumatorului |
Să înţeleagă rolul testării ştiinţifice a produsului de consum şi impactul produselor destinate consumului asupra sănătăţii şi mediului |
Să utilizeze etapele testării ştiinţifice a produselor de larg consum |
Să înţeleagă diferenţa dintre testarea obiectivă şi subiectivă |